Selasa, 19 Julai 2016

THYROID DAN PREMIUM BEAUTIFU

Thyroid Dan Premium Beautiful

Saya nak berkongsi testimoni bekas pesakit thyroid, Salleha Roslan yang sebelum ini terpaksa ambil ubat-ubatan untuk stabilkan hormonnya. 

"Alhamdulillah lama dah masalah tiroid tak muncul dalam hidup Sal. Sal positif tiroid dari tahun 2006 lagi. Masa tu doktor detect sebelum nak buat operation untuk tonsil. Then, operation tonsil cancel due to high palpitation coz doktor bius pun tak berani nak bius takut effect jantung yang tengah dalam keadaan laju dan tak stabil. Awal tahun 2012 hormon tiroid dah normal dah. Tak perlu telan ubat beradiasi yang bakal rosakkan sel-sel otak dan sel-sel otak anak-anak yang masih kecil tu. Tak perlu lagi jadikan HUKM tu rumah kedua untuk ambil darah dan berjam jumpa doktor.

Thyroid ni semua orang ada. Tinggal normal dengan tak normal je. Hormon thyroid ni tempat dia dekat-dekat dengan peti suara kita. Hormon thyroid inilah yang mengawal semua organbadan kita termasuk organ peranakan kita.

Memang betul, majoriti orang yang ada thyroidSUKAR HAMIL. Dan bila hamil, risiko dia tinggi untuk ibu dan ada effect untuk bayi. Bila hamil, doktor memang akan pantau kita selalu, dan details scan confirm perlu dijalankan untuk kenal pasti organ dalaman bayi dalam keadaan sihat atau tak.

Jangkamasa doktor sarankan untuk makan ubat thyroid ini hanyalah 3 tahun je. Kalau lebih dari itu, risiko untuk dapat sakit buah pinggang pulak sebab dos ubat thyroid memang bagi kesan untuk tulang dan buah pinggang.

Antara risiko lain, thyroid boleh akibatkan sawan dan mati mengejut sebab dia kacau organ utama kita iaitu jantung. Orang yang ada thyroid jantung dia tak stabil. Denyetun lain dari denyutan biasa sebab terlalu laju.

Dan thyroid ni kalau lebih dari 3 tahun serius dalam diri kita, risiko kanser anytime boleh terjadi.

Simptom orang yang ada thyroid ini adalah:

 Ini untuk hyper thyroid

- makan banyak tapi badan kurus je

- kuat berpeluh

- kalau bawa pergi kutub utara un dia tetap rasa panas memanjang

- baran, kerja dia nak marah je

- muka cengkung

- mata tersembul

- jantung laju semaca,

- kuat tidur tapi tenaga dia banyak

Kalau hypothyroid pulak symptom adalah sebaliknya.

That's why rasa berbaloi jugak sejak 4 tahun dulu dah invest untuk pakai Premium Beautifulwalaupun masa tu takda duit pun nak beli PB. Ye, lah hilang akal apa, gaji dua ribu nak beli baju dalam dua ribu jugak. Tapi Alhamdulillah, PB antara asbab hormon thyroid Sal maintain normal sepanjang 4 tahun ni. Workout sambil pakai PB pun memang antara kaedah terbaik untuk dapatkan bentuk badan kemas dan cantik. Niatkan pakai untuk sihat. Sebab bila sihat baru datang cantik. Sungguh Sal cakap, bila sakit, kita sendiri takkan ada mood nak senyum dan bergaya. Kita mudah murung.. Tapi bila jadikan Premium Beautiful sebagai rawatan alternatif, insyaAllah ianya sangat membantu.."

Premium Beautiful ni merupakan kaedah alternatif untuk seimbangkan sebarang hormon badan yang tak stabil dan bermasalah dalam diri kita. Apa salahnya cuba dulu pakai PB sebab tindakan FIR tu secara semulajadi akanstabilkan balik hormon thyroid ini. Dari bertahun makan ubat thyroid yang tinggi kesannya untuk organ badan lain.

Kalau tak rawat, macam gambar inilah jadinya hormon thyroid tu. Walau dah operate buang, kebarangkalian untuk datang balik tu tetap ada. 


InsyaAllah PB boleh jadi perantara untuk stabilkan hormon thyroid yang menjadi punca utama seseorang itu sukar hamil.

Zaza harap kisah yang Zaza kongsikan ini sedikit sebanyak boleh membantu mereka yang ada masalah yang sama. Sama-samalah kita mencegahnya dari terus merebak yang boleh membahayakan kesihatan kita. 


Boleh nampak ketara kan perubahan wajah pada Salleha ni. Sebelum ni mata macam tersembul dan cengkung. Dan lepas masalah hormon thyroid ni stabil, nampak lebih ceria dan sihat kan. :D


Badan pun lebih cantik dan kemas dengan Premium Beautiful. Kalau dalaman sihat, of course menyerlahkan lagi kecantikan. :D

    Marlia mustafa
    0196854386

Tiada ulasan:

Catat Ulasan