Ahad, 30 Ogos 2015

skim cepat kaya

Bisnes yg mengaburkan mata ??
Sy tak pandai tapi nk sharing setakat yg saya tahu.
Sy berniaga produk kecantikan dan kesihatan sahajidah hai o marketing s/b.
Sy bermula berniaga brsama kump. Top Leaders Circle sbgai peniaga produk Premium Beautiful korset selepas setahun wife buat.
Sy benarkan wife join dulu pun sbb nmpak produk ni bg benefit kpd pengguna setelah dengan izin Allah wife pregnant sbln stelah memakai produk ni setelah setahun nikah dn belum dikurniakan zuriat. Nk cerita details psl produk dan pelbagai testimoni mmg panjang sng cerita korset ni berfungsi untuk kesihatan dan pastilah bila sebut korset..dlm bayangan pmpn mestilah pembentukan bentuk tubuh bdn. Betul dan tepat sekali.
Kami berniaga ada modal. Sbb kami direct selling, kena ada produk kt ats tgn untuk meyakinkan pelanggan kami, dn sy percaya smua prniagaan pun mesti kena ada modal .
Terlalu byk syarikat jualan langsung kt negara kita ni samada yg berdaftar atau pun tidak. Cuma sbgai agen jualan langsung yg berdftar sy nak share kt sini yg kita jgn mudah terpedaya dgn tawaran2 menarik yg sampai tak masuk akal. Bukan nk tutup pintu rezki org lain cuma tlg mengingatkan shj dan dulu ada kwn yg dh terkena sampaikan brg yg dibeli sbgai modal berniaga pun dia tak dpt smpai skrg rasanya..ini kes penaja lesapkan duit dan bukan salah syarikat jualan langsung pun..Boleh goyang kaki tidur pun duit masuk..dan life "perniagaan" mereka adalah sponsoring atau penajaan semata2..dimana kbiasaannya kita diminta guna sendiri produk yg dibeli sbgai syarat keluar modal berniaga..kemudian nk buat jualan atau tdk slpas tu terpulanglah yg penting mesti kena ada buat penajaan lagi sebagai kaki pelengkap "bisnes" ..kadang2 ada juga syarat bhwa penajaan limit kpd bbrpa kaki shj kmudian lebihnya sbgai tolong kpd org bwh mencukupkan kaki...dlm tempoh singkat berbisnes boleh pakai kereta mewah..dan mcm2 lagi..sbb walaupun mereka ada bukti kejayaan berniaga tapi kat mana semua tu logiknya dr sudut berniaga ...adakah ini kategori "tabungan" untuk menaikkan yg diatas dahulu kmudian yg dibawah menyusul kemudian?? kita sendiri pun boleh fikir kan cuma terkadang rasa nk juga hdup mewah mcm yg ditawarkan walaupun akal dh fikir betul ke ni??
Kalau berbisnes elok rasanya kita semak asal usul perniagaan trsebut, kaji latar belakang produk..memahami proses pembahagian keuntungan yg ditawarkan oleh syarikat..semak kump. penaja dgn syarikat adakah mereka aktif membuat jualan dan tahap prestasi kump. tersebut dari segi kepakaran terhadap satu2 produk yg dikeluarkan oleh syarikat dan yg penting skali kump tersebut mestilah melatih kita dlm urusan jual beli dgn pelanggan sbb kita berniaga. Kalau takda jual beli kemudian duit boleh masuk acc kita dari mana pulak dtgnya untung trsebut?? Kalau group selling memanglah kadang kita takde urusan jualan secara langsung dgn customer tp kita provide traning untuk produk dn strategi pemasaran produk kpd group kita...sebab tu lah kalau kita sbgai HQ kita dpt keuntungan Branch walaupun kita tak berurusan secara langsung dgn jualan branch kita. Tapi kita sbgai HQ tetap akan ambil tahu asal usul dari mana jualan harian atau bulanan Branch kita sbb kita ada target jualan kpd stiap branch kita yg perlu dicapai.
Hashtag nak berniaga bukan senang2 untung jatuh dr langit
Hashtag suka baca kisah Dato Aliff Syukri jatuh bangun dlm berniaga
#MelahirkanUsahawanTulen
#TakMauGaduh2Ya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan