Selasa, 2 Februari 2016

Kenapa perlu bertukar kepada Bio Seleza???

Kenapa perlu bertukar kepada Bio Seleza???

Period Pain??? Datang bulan suatu jangka waktu yang sangat tidak menyenangkan??? Hentikan berperang dengan kesakitan. Cubalah Bio Seleza hari ini untuk menghilangkan semua kesakitan itu...




Bio Seleza Feminin Di rumus khas dengan bahan-bahan yang dapat membantu melegakan masalah berkaitan haid serta ketakselesaan akibat haid. Dengan tambahan 8 Kelebihan Unik, Bio-Seleza memperbaiki kebersihan feminin serta menggalakkan perlindungan kesihatan yang optima sepanjang hari.

Pad Biasa & Risikonya

Kebanyakan pad biasa di pasaran diperbuat daripada recycle paper atau serbuk kayu pulpa yang telah diputihkan menggunakan pelunturselama 30jam. 


Apabila haid, darah yang panas akan bertindakbalas dengan bahan peluntur yang ada dalam pad tersebut dan membebaskan 1 bahan kimia yang sangat bahaya, 130 kali ganda berbahaya daripada arsenik (racun pembunuh yang senyap) iaitu DIOKSIN.  

Dioksin menyebabkan:

# Ketidakstabilan hormon

# Kanser Payudara

# Kanser Ovari

# Kanser Usus

# Endometriosis

# Kemandulan

# Fibroid

# Keguguran

# Jangkitan pada uterus

# Melemahkan sistem imuniti badan

DIOKSIN ni akan diserap oleh faraj dan masuk ke dalam rahim kita dan risikonya, sel-sel KANSER akan diaktifkan.

Selain itu, risiko lain DIOKSIN ini adalah mengaktifkan sel FIBROID , menggalakkan pembiakan bakteria dan sebagainya. 

Semua wanita ada fibroid. Yang bezanya sama ada fibroid tersebut aktif atau tak. Tapi, tahu ke kita sama ada fibroid kita tu aktif ke tak aktif kan. Sehinggalah fibroid kita membesar dan terus membesar sehingga kita kelihatan seperti mengandung! Pernah dengar istilah "busung"? Ada segelintir wanita dikatakan mengalami busung disebabkan fibroidnya membesar dan sekaligus membengkak. 

Selain itu, masalah wanita lain yg majoriti mengalaminya adalah SENGGUGUT setiap kali datang bulan/haid.

Memang setiap wanita di dunia ni ada mengalami masalah SENGGUGUT. Tetapi apa yang membezakan adalah dari segi kekuatan sakit SENGGUGUT setiap individu. SENGGUGUT yang normal tidak akan menjejaskan kehidupan harian. Tapi ia menjadi tidak normal jika, apabila datang haid, sakit SENGGUGUT yang dialami terlalu kuat sehingga wajah dan badan menjadi pucat, hampir pengsan dan yang paling teruk sehingga perlukan injection ubat tahan sakit.

Ada juga di kalangan kita, apabila haid je, dia perlu tidur, baring sepanjang hari, sehinggakan yang dah bekerja, terpaksa mengambil cuti. 

Begitu juga dengan CYST

Cyst adalah salah satu penyebab sukarnya mengandung kerana dalam sesetengah kes, apabila dibedah dan dikeluarkan cyst, ada janin yang terhimpit di dalam cyst. Walaupun cyst berjaya dibuang, ianya akan tumbuh kembali kerana cyst ini ada 'ibu'nya. Dalam pemeriksaan kesihatan yg dibuat, cyst banyak menyerang wanita yang berusia 23 tahun ke atas. Tidak terkecuali wanita yang sudah berkahwin mahupun yg masih bujang.

Banyak lagi masalah-masalah sakit puan yang lain. Faktor-faktornya mungkin kerana corak pemakanan yang tidak sihat, kehidupan seharian yg tidak aktif, tidak cergas, pendedahan kepadan bahan-bahan kimia sama ada daripada persekitaran, daripada kosmetik atau daripada bahan2 kegunaan seharian contohnya seperti PEMAKAIAN TUALA WANITA BIASA di pasaran. 

Dah banyak pendedahan dan kajian berkaitan yang menunjukkan bahayanya tuala wanita biasa. Dan ingatlah bahawa sel kanser mengambil masa 1-14 tahun utk menampakkan diri. Lebih baik mencegah kan. 



Tahukah anda?

Kini, kira-kira 83% wanita mengalami jangkitan pada bahagian intim.

62% punca jangkitan tersebut disebabkan oleh penggunaan tuala wanita yang tidak selamat atau kurang menepati piawaian.

Menurut laporan WHO Pertubuhan Kesihatan Sedunia, pada tahun 2012, sebanyak 528,000 Kes baru  kanser serviks dilaporkan yang menyebabkan 266,000 kematian setahun di seluruh dunia!

Statistik ini menunjukkan bahawa sekurang-kurangnya 1447 wanita didiagnosis mengalami kanser pangkal rahim dengan lebih daripada 729 kematian sehari!

Laporan statistik kanser Malaysia 2001 melaporkan bahawa kanser serviks menyumbang sebanyak 12.9% daripada EMPAT wanita yang sudah putus haid (menopaus), dijangka mengalami kanser pangkal rahim yang menjadi pembunuhNo.2 dalam kalangan wanita Malaysia.

BAHAN-BAHAN TUALA WANITA BIASA.

Banyak gunakan bahan tercemar yang bakal memberi kesan buruk pada aset utama anda!!!




Jadi, bertukarlah kepada Bio Seleza Feminine Pad!!!
  
                        Marlia mustafa
                          0196854386

Tiada ulasan:

Catat Ulasan