Ahad, 7 Februari 2016

Testimoni Premium Beautiful : Berat Ideal Testimoni Premium Beautiful : Berat Ideal

Testimoni Premium Beautiful : Berat Ideal

"Dalam entry sebelum ini, Zaza dah janji nak kongsi testimoni pengguna Premium Beautiful kan. So dalam entry ini, Zaza nak share testimoni dari Zaza sendiri. My own testimonial. Selama ini selalu orang akan cakap, bolehkah orang kurus pakai Premium Beautiful? Apa pendapat uolls? Perlu ke tak perlu?

Zaza mula pakai Premium Beautiful ini tahun lepas setelah bersama dengan TLC. Sebelum ini, Zaza memang tak pernah ambil tahu pasal korset-korset ni. Tak kiralah Premium Beautiful atau jenama lain, Zaza memang tak tahu pun. Sebab Zaza ni memang dalam kategori kurus dan underweight. Berat Zaza sebelum ni cuma 40kg je. Paling tinggi pernah capai pun 42kg. Tapi, still dalam kategori underweight kalau tengok pada ketinggian Zaza. Kalau ikut bmi, berat yang ideal untuk Zaza ialah dalam 45kg-50kg. Memang terkurang banyak tu.

Memang sebelum ni, rakan-rakan selalu mempertikaikan kekurusan Zaza tu. Selalu je dengar orang kata kurus sangat pun tak lawa :p Itupun Zaza rasa Zaza gemuk tau. Macam pelik je bila orang kata Zaza kurus sangat. Dan sebenarnya bosan bila dengar orang cakap macam tu. Zaza memang tak pernah diet atau buat senaman untuk maintainkan badan. Mungkin sebab metabolisme Zaza tinggi.

Bila dah mencapai usia 30-an, Zaza mula rasa, tahap metabolisme badan semakin berkurang. Badan terasa berat. Bila timbang, takdalah pulak naik. Badan pun cepat letih dan tak secergas dulu. Ini memang merisaukan Zaza lah. Seriously, Zaza memang takut sangat perubahan saiz badan. Kalau boleh Zaza nak pakai saiz S je sampai bila-bila. So, apa yang Zaza buat, Zaza kurangkan makan. Tapi, bila tahap metabolisme badan kita berkurang, tau tak, kalau kita kurangkan makan pun, memang tak beri apa-apa kesan dan risiko nak bertambah saiz tu memang tinggi. Takutnya!!

Bila dah join TLC, tengok rakan-rakan dalam TLC ada yang maintain saiz badan walaupun dah beranak 2-3, Zaza jadi berminat nak pakai Premium Beautiful. Mula-mula samalah macam pendapat orang lain. Dah kurus, perlukah nak pakai Premium Beautiful? Tapi, bila Zaza study fungsi FIR yang ada pada Premium Beautiful ni, Zaza jadi semakin berminat dan ambil keputusan nak pakai Premium Beautiful. 

Seronok dapat berkongsi pengalaman bersama Premium Beautiful

Seriously, memang banyak sangat perubahan yang Zaza rasai selepas setahun ber Premium Beautiful.

1. Sekarang, berat Zaza 45kg! Dah tak tergolong dalam kategori underweight lagi ataupun orang selalu gelarkan kurus kering. Ahaks.

2. Dah boleh rasa tahap metabolisme Zaza dah kembali normal. Makan banyak ke, makan sikit ke, badan rasa selesa je. Dah tak risau sangat kalau makan terlebih kuantiti. Berat masih maintain 45kg.

3. Ni yang paling best tau! Postur badan dah lain. Zaza rasa lebih berkeyakinan. OMG. Tengok gambar sebelum ni, baru Zaza tau yang Zaza ni ada masalah bongkok jugak.  Dan baru lah Zaza faham yang selama ni kawan-kawan cakap Zaza kurus sangat tu. Sebab memang ketara sangat perubahan Zaza dulu dan sekarang. Dan ada shaping dari dulu. :p

4. Pinggang Zaza maintain 24 inchi uolss tak kisahlah sebelum dan selepas makan :D





















5. Nampak lagi muda? Haha, yang ni Zaza no komen. Ni orang yang cakap. Tapi bila Zaza beritau umur sebenar Zaza, ramai yang tak percaya :p

6. Dah tiada masalah sakit belakang lagi. Dulu duduk 8 jam mengadap komputer dekat office memang meleguhkan. Dan rasa lebih cergas dan ceria sejak pakai Premium Beautiful.

Zaza memang recommend sangat-sangat Premium Beautiful ni dekat semua wanita, tak kiralah saiz badan apa pun. Terutama untuk mereka yang merasakan diri mereka kurus. Jangan terlampau berpuas hati dengan saiz badan anda. Akan ada satu masa, badan kita akan naik, bila tahap metabolisme semakin menurun yang disebabkan faktor usia. Tak bestlah kalau sekarang kita memang berbangga dengan badan kita yang kurus cantik tu, tapi sangat tak best bila tiba-tiba badan kita mula berubah saiz, dan orang-orang sekeliling kita mula tegur perubahan saiz kita. Tapi, best kalau, badan kita tetap cantik sampai bila-bila sampai orang pun akan tanya, eh, u dulu dengan sekarang pun maintain je kan.



Zaza masa dulu. Masa ni berat 40kg je.


Bila tengok gambar ni, baru perasan, Zaza ada masalah postur.


Hari pertama dengan Premium Beautiful. Nampak bezakan dari segi postur dan shape badan.

Waktu kurus ni lah waktu terbaik untuk kita kekalkan badan kita. Sebab bila dah naik, kita terpaksa bekerja keras pula nak dapatkan balik saiz kita. 

Seronok kan bila tengok gambar kita setiap tahun kita maintain je saiz S, dari terpaksa lihat setiap tahun ada pertambahan saiz badan. Ngeri kan. So, bertindaklah dari sekarang. Premium Beautiful ni merupakan jalan yang paling senang lah untuk kekalkan saiz anda :D

So, jawapan kepada soalan Zaza tadi, adakah orang kurus boleh pakai Premium Beautiful? Jawapan Zaza, boleh sangat dan memang perlu!"

Jom kita cantik dan sihat!

Yang ada masalah kurang berat badan tu,inilah peluang anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal seperti sis Zaza ni....Kalau berminat boleh
                           Call saya
                    MARLIA MUSTAFA
                        0196854386
                         

Tiada ulasan:

Catat Ulasan